Baan- en parkreglement

Baan- en parkreglement Riethovense Tennis Vereniging

Baanreservering

• Tijdens het spelen moet je geldig lidmaatschap bij je hebben en digitaal hebben gereserveerd.
  • Maximaal 1 uur spelen, zowel single als dubbel, wanneer het druk is.
  • Wanneer er wachtende spelers zijn en de speeltijd is voorbij, dan stoppen de spelers en vegen de baan zonder dat de wachtenden hierom moeten vragen.
  • Een single aanvullen tot een dubbel mag ten alle tijden, echter de lopende speeltijd  voor de single, kan niet worden gewijzigd, wanneer er wachtenden zijn. Er kan dus door deze spelers geen andere baan gereserveerd zijn.
  • Iedereen is verplicht om tijdens het spelen zijn lidmaatschap kaart bij zich te hebben en digitaal te reserveren, ook als het niet druk is. Hierdoor is het voor elk lid mogelijk om te controleren of de spelers betalende leden zijn! Elk lid is bevoegd om niet-leden (zie introducés) te verzoeken de baan te verlaten en/of de naam van de betreffende speler door te geven aan een van de bestuursleden. Zwart spelen is niet in het belang van de betalende leden!

Voorrangsregels

• Voor vrij tennissen geldt bovenstaande baanreservering (geldt voor ieder lid, géén voorrang dus).
  • Activiteiten van de vereniging (zie activiteiten kalender) hebben altijd voorrang. Indien nodig kunnen alle banen hiervoor in gebruik zijn. Voor leden die niet deelnemen aan deze activiteiten kan dit lang wachten betekenen!
  • Thuis spelende competitie-teams mogen maximaal 2 banen (1 team) of 3 banen (2 teams) tegelijk bezet houden.
  • Voor tennislessen kunnen maximaal 2 banen, tegelijk bezet worden.

Introducés (spelen door niet betalende leden)

• Gastspelers voor verenigingsactiviteiten (competitie, toernooien e.d.) kunnen uiteraard deelnemen.
  • Niet leden kunnen door leden worden geïntroduceerd. Zij kunnen alleen spelen als zij over een introducélabel beschikken. Introducélabels kunnen bij één van de bestuursleden gehaald worden (tegen betaling van 5,- Euro p.p. per dag of  2.50 Euro p.p. voor 1 uur). De naam van het introducerend lid en van de introducé moeten worden genoteerd. Het introducerende lid moet op het park aanwezig zijn.
  • De speler moet het introducélabel bij ich dragen.
  • Alle voorgaande regels komen hiermee te vervallen.

Baanverlichting

Wanneer de verlichting op baan 1 en 2 nodig is kan die worden ingeschakeld door de kantinedienst. Wanneer er geen kantinedienst is, kan iedereen zelf de verlichting inschakelen voor de duur van een uur (knop indrukken op kastje bij het afhangbord).

Baan 3 en 4 na spelen verlichting handmatig uitschakelen!

Let op: de timer loopt precies een uur, wanneer voordat er een uur is verstreken opnieuw op de knop wordt gedrukt komt er weer een uur bij. Wanneer de lampen eenmaal automatisch zijn gedoofd duurt het ca. 15 min. voordat ze weer gestart kunnen worden.

Algemeen

–          De RTV is een vereniging. Er is dus geen beheerder; de beheerder bent u zelf, net zoveel als een ander.

–          Kleine problemen lost u zelf op. Bij  grote problemen, schakel een bestuurslid in.