3032 Dinsdag Morgen 3e klasse Dames dubbel 35+

T.V. Steensel 1
T.V. De Korrel 1

Tenniscompetitie 2017

Ons 50+ team bestaat uit 4 enthousiaste “meiden” die graag meedoen aan de voorjaarscompetitie op dinsdag. Ons doel is om fijn te tennissen tegen andere teams en als we winnen zijn we natuurlijk blij maar het voornaamste is dat we lekker spelen.

Heel cliché, die tekst hierboven, want als we eenmaal op de baan staan, telt er maar 1 ding en dat is: WINNEN!

Het lijkt wel alsof we, na het winnen van een 1ste set, wat nonchalanter gaan spelen waardoor we de 2de set moeten afgeven en zo veroordeeld worden tot het spelen van een 3de set. Of we verliezen de 1ste set en winnen de  2de.

En zo gebeurde het dat we veel 3 setters moesten spelen die we gelukkig vaak wonnen. Ondanks het feit dat we een aantal keren op het heetst van de dag hebben moeten spelen en we het gevoel hadden dat ons hoofd op ontploffen stond. Maar zelfs dan sleepten we er rustig een 3 setter uit. Want opgeven doen we niet zo snel.

Zenuwslopend maar ontzettend leuk. We zeggen vaak bij een stand van   0-40: “Bijna deuce.” Dat helpt mentaal zo goed dat het vaak echt nog deuce werd en we de game konden winnen.

Hoe de wedstrijden ook verliepen… er werd heel veel gelachen en ook over de andere teams gesproken… Leuk om onze eigen ervaringen te delen met de andere teams.

Zo was er iemand die door een ander team “Barbie” werd genoemd. Iedereen wist meteen over wie het ging. Toch is zij echt een heel erg aardige vrouw waarmee je flink kunt lachen; zeker als ze een wijntje of 2 op heeft. En ze kon goed tennissen. Ook daar was iedereen het over eens.

Er was ook een team dat bij meerdere teams de haren overeind liet staan. Dit door het aanvechten van alles wat in hun nadeel zou kunnen zijn. Die ervaring hadden wij al toen we voor het eerst tegen ze moesten spelen, een paar jaar terug.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ze zich dit jaar bij ons van een andere, en leukere kant, lieten zien. Gelukkig hadden we over het algemeen leuke tegenstanders en, niet onbelangrijk, allemaal uit de buurt. We hebben geen grote afstanden hoeven afleggen zoals andere jaren.

We hebben maar 1 wedstrijd verloren met 1-3. Dat team was echter gedegradeerd, dus sterker. Mooi excuus toch?  Drie wedstrijden speelden we gelijk en 3 wedstrijden met 3-1 gewonnen, uiteindelijk genoeg voor een mooie 3de plaats.

We hebben er weer een fijne competitie tijd opzitten.

We kijken uit naar volgend jaar maar doen tegelijk een oproep aan dames die ons team willen komen versterken. Opgeven kan bij Marijke van Tongeren of door op dit bericht te reageren.

(Marijke van Beers)

Reageer op dit bericht als u een wedstrijdverslag wilt geven, of de spelers wilt aanmoedigen.

1 reactie

1. Daniel Santilli schreef:

Mooi gespeeld! Maar 1 van de 7 keer verloren, is toch echt goed. Proficiat!