Vriendjesmaand op de tennisbaan, doe mee!

Meedoen aan de Vriendjesmaand is simpel. De leraar van de vereniging meldt zich hier aan voor de actie. Vervolgens promoot de leraar samen met de vereniging, de Vriendjesmaand bij de huidige jeugdleden. Deze nemen een vriendje/vriendinnetje of broertje/zusje meenaar een tennis- of introductieles en worden enthousiast gemaakt voor tennis. Na afloop van de les krijgt het vriendje een laagdrempelig kennismakingsaanbod aangeboden.

De Vriendjesmaandloopt de gehele maand april en je bepaalt zelf of een vriendje aansluit bij een bestaande training of dat er een apart moment voor gecreëerd wordt. Ook is het aan de leraar en de vereniging wanneer dit moment (in april) plaatsvindt en of dit eenmalig of vaker is. De KNLTB heeft voor één specifieke periode gekozen om gezamenlijk vanuit zowel de bond, verenigingen als leraren de actie aan te jagen, zodat deze het meeste effect bereikt. Natuurlijk kun je als vereniging of leraar ook altijd besluiten om later in het jaar een soortgelijke actie te organiseren.