Voorjaarscompetitie start begin juni (week 22)

Alle competities op een rijtje

Voorjaarscompetitie

• De Voorjaarscompetitie start indien mogelijk in week 22 met bijvoorbeeld 3, 4 of 5 speeldagen; er wordt niet om promotie/degradatie gespeeld. Alle rechten blijven behouden voor de Voorjaarscompetitie 2022.
  • De verkorte competitie in juni biedt ook mogelijkheden om nieuwe teams aan te melden. Wacht hier niet te lang mee, om kans te vergroten dat KNLTB het nog kan indelen.
  • Als teams niet willen/kunnen deelnemen aan deze competitie in juni, dan kunnen VCL’s deze teams terugtrekken. Het verzoek is om dit zo snel mogelijk door te geven,  uiterlijk 11 april.

Zomeravondcompetitie

• De Zomeravondcompetitie is ook voorlopig uitgesteld tot begin juni, daarom wordt de inschrijftermijn van deze competitie verlengd tot en met 11 april.

Tenniskids /Juniorencompetitie

• De Tenniskids en Juniorencompetitie start indien mogelijk in week 22 of eerder.
  • De verkorte competitie in juni biedt ook de mogelijkheid om nieuwe Tenniskids- en Juniorenteams aan te melden.

Tennis in april/mei

In tegenstelling tot veel andere sporten hebben we het hele jaar door kunnen tennissen en padellen, en nog steeds. Dat is geweldig, immers sporten en bewegen is juist in deze coronatijd belangrijk. Nu er geen competitie is in april en mei, biedt dit ruimte voor het onderling spelen van wedstrijdjes en voor het verwelkomen van nieuwe leden met bijvoorbeeld proeflessen. Voor volwassenen is tennis en padel op dit moment met maximaal 4 personen op een baan mogelijk, zowel vrij spelen als trainen. Jeugd en jongvolwassenen t/m 26 jaar mag wel in grotere groepen spelen, trainen en onderlinge wedstrijden spelen.

Voor meer info KNLTB