Vanaf heden kan er weer beperkt getennist worden

Dit kan alleen onder de volgende voorwaarden:

We werken conform de “KNLTB Corona Toolbox” en “Aanvullende richtlijnen voor tennisverenigingen van de gemeente Bergeijk”. Neem deze vooraf aub goed door!

• Het bestuur gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid van de leden. Wij vragen de leden dan ook regelmatig de KNLTB Corona Toolbox te raadplegen, met daarin de laatste informatie voor clubs en zich te allen tijde te houden aan alle richtlijnen zoals vermeld in het Protocol verantwoord sporten en de Aanvullende richtlijnen verantwoord tennissen – Fase 2. Tevens dienen wij ons te allen tijde te houden aan Aanvullende richtlijnen van de gemeente Bergeijk, zijnde de eigenaar van onze accommodatie.
  • De gemeente gaat ervan uit dat alle verenigingen zich aan de richtlijnen zullen houden. Bij (herhaaldelijk) overtreden hiervan zijn maatregelen mogelijk zoals het uitsluiten van deelname van (groepen van) personen tot zelfs het weer sluiten van de accommodatie. Degene die de sportactiviteiten organiseert en begeleidt heeft de verantwoordelijkheid voor de sportactiviteiten zelf en het handhaven van het protocol.

Er geldt in ieder geval:

• Houd altijd 1.5 meter afstand van elkaar!
  • Iedereen (kinderen/volwassenen/trainers/begeleiders/etc.) moeten thuisblijven wanneer men last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Heeft iemand binnen het gezin koorts, dan blijft het hele gezin thuis.
  • Alle jeugd tot en met 18 jaar altijd onder toezicht van een leraar of toezichthouder.
  • Bij volwassenen wordt uitgegaan van de eigen goede verantwoordelijkheid.
  • Iedereen moet vanuit huis, vooraf via onze website, een baan reserveren en zich aan deze tijd te houden (eerst inloggen of vraag anders even ondersteuning)
  • Spelers zijn alleen welkom op de vereniging op het tijdstip dat ze een baan gereserveerd hebben en/of training hebben.
  • Leden mogen maximaal 5 minuten van te voren aanwezig zijn en verlaten na 50 minuten spelen direct het terrein.
  • Om het risico op onderling contact te minimaliseren, adviseert de gemeente tussen de reserveringsperiodes of trainingen 10 minuten tijd te laten. De sporters die vrij gespeeld of getraind hebben zijn dus weg voordat de sporters van de volgende periode komen.
  • Ouders zijn op het sportpark niet toegestaan. Kinderen worden verzocht op eigen gelegenheid naar het sportpark te komen. Ouders die hun kinderen afzetten of ophalen blijven in de auto en nemen de afstandsregels in acht.
  • Ons clubhuis blijft gesloten.
  • Neem je eigen ballen mee om te tennissen en markeer deze .
  • Voor vrij spelen volwassenen geldt: max 2 spelers per baan. Vanaf 1 juni opschaling, als de situatie op de verenigingen onder controle is en blijft, naar 4 spelers per baan.
  • We werken toe naar een uitzondering: 2 op 2 vrij spelen (dubbelspel), maar dan dienen we te allen tijde als vereniging te kunnen garanderen dat deze personen uit hetzelfde huishouden zijn, en dus samen onder één dak wonen.