het Libema Open Clubpartner programma

Beste ,

Dit jaar is onze vereniging partner geworden van het enige gras tennis toernooi van Nederland: Libema Open in Rosmalen. Dit toernooi staat bekend om zijn intieme sfeer en uitstekende ambiance, dat gecombineerd wordt met toptennis van het allerhoogste niveau. Ook dit jaar komen er weer veel aansprekende ATP-spelers en WTA-speelsters naar het toernooi! Houd de website in de gaten voor de laatste updates.

Via onderstaande link en speciale code krijgen onze leden €5,- korting bij het bestellen van entreekaarten: www.libema-open.nl/clubactie.

Code: riethoven-lo19

Per verkochte entreekaart ontvangt de club €5,- en €10,- per verkochte VIP-kaart!

1. Peter van der Horst schreef:

Pijnlijk verlies Bertens in Rosmalen; ze mist vijf matchpoints in finale
    Vandaag, 14:55
    Tennis

Kiki Bertens heeft ondanks vijf matchpoints de finale van het WTA-toernooi in Rosmalen verloren. Ze heerste aanvankelijk op alle fronten, maar na een glijpartij aan het begin van de tweede set kantelde het duel met de Amerikaanse Alison Riske: 6-0, 6-7(3), 5-7.

Met een 6-0, 1-0 voorsprong was Bertens hard op weg naar haar eerste toernooizege op gras. Toen gleed ze uit en kreeg ze flink last van haar bovenbeen. Bertens ging door, maar verloor uiteindelijk de wedstrijd.

2. Peter van der Horst schreef:

ZONDAG 16 JUNI 2019 • SPEELDAG 7

Voor het eerst sinds 2009 is er Nederlandse inbreng te vieren in een enkelspelfinale bij Libéma Open. Tien jaar geleden speelde Raemon Sluiter voor de hoofdprijs. Vandaag is het de beurt aan zijn pupil Kiki Bertens. Voor de mannentitel zijn nog altijd vier kandidaten in de strijd. Ook staat de ontknoping van de vrouwendubbelfinale op het programma vandaag.

3. Peter van der Horst schreef:

Het is Kiki Bertens gelukt om voor de eerste keer de finale te behalen van Libéma Open. Bij de laatste vier versloeg de topseed op het centre court met 6-4 6-4 de Kazachse qualifier Elena Rybakina.

In de finale staat Bertens tegenover de Amerikaanse Alison Riske, die op haar beurt in een spannende driesetter wist te winnen van de Russin Veronika Kudermetova. Bertens en Riske namen het drie keer eerder tegen elkaar op en steeds was het de nummer één van Nederland die er met de zege vandoor ging.

We zouden het fantastisch vinden als jij Kiki Bertens komt steunen in haar jacht op toernooiwinst! Uiteraard kun je morgen ook de finale van de mannen live bijwonen. Richard Gasquet strijdt op dit moment om een finaleplek tegen Jordan Thompson. De andere plek om de finale wordt uitgevochten tussen Adrian Mannarino en Borna Coric.

4. Peter van der Horst schreef:

ZATERDAG 15 JUNI 2019 • SPEELDAG 6

Wereldtopper Kiki Bertens, titelverdediger Richard Gasquet én trekpleister
    Borna Coric verschijnen allen op het centre court. Kortom, een prachtige dag om op Libéma Open te zijn. Daar komen dan ook nog de dubbelspelfinales bij.

5. Peter van der Horst schreef:

Matchday! Het belooft weer een dag vol spanning en toptennis te worden. Er staan acht kwartinales en enkele ‘bonuswedstrijden’ op de planning vandaag. Vanwege de regen van gisteren moet de afronding van de wedstrijden uit de tweede ronde nog plaatsvinden. Inclusief het staartje van het duel tussen Kiki Bertens en Arantxa Rus.

De Nederlanders pakken de draad weer op bij een 7-5, 4-3 stand in het voordeel
    van Bertens. Later op de dag speelt Bertens of Rus tegen tegen de winnares van de partij: Natalia Vikhlyantseva vs. Paula Badosa Gibert. Bij de mannen moet de titelverdediger Gasquet nog anderhalve partij spelen tegen Kukushkin (6-4) en treft bij winst de toernooiverrassing Nicolas Jarry.

6. Peter van der Horst schreef:

Matchday! Vandaag speelt smaakmaker Stefanos Tsitsipas zijn eerste partij op Libéma Open. Hij neemt het op tegen de lange hardhitter Nicolás Jarry en kan zich dus opmaken voor een pittige eerste test. Zal het favoriet Tsitsipas lukken om de Chileen te verslaan? Op deze vierde dag van het toernooi komt ook de tot wereldtopper uitgegroeide Kiki Bertens opnieuw in actie, ze zal het opnemen tegen landgenote Arantxa Rus. En ook de Belgische publiekstrekker David Goffin zal verschijnen op het centre court.

7. Peter van der Horst schreef:

Robin Haase gaat vandaag in Rosmalen proberen om zijn eerste kwartfinale van het seizoen te bereiken. Verder krijg je als bezoeker een inkijkje in de toekomst van het Amerikaanse mannentennis, terwijl ook finaliste van vorig jaar Kirsten Flipkens terugkeert op het centre court. En deze dag staat volledig in het teken van de kids met leuke activiteiten op het KNLTB Plaza.

8. Peter van der Horst schreef:

Op de tweede dag van Libéma Open valt er veel te genieten voor zowel de Nederlandse als Belgische fans. In de helft van de partijen op het centre court en baan 1 is er namelijk inbreng vanuit de Lage Landen. Kiki Bertens komt dit jaar voor het eerst als absolute wereldtopper en daarmee ook toernooifavoriet nummer één naar Rosmalen.

9. Peter van der Horst schreef:

Volop Nederlanders in actie bij toernooistart

De openingsdag van Libéma Open 2019 staat in het teken van de overgang van oranje banen naar oranje spelers. Het Franse gravel is uit de sokken gewassen bij Robin Haase, Arantxa Rus en Bibiane Schoofs. Zij beginnen een dag na de ontknoping van Roland Garros aan hun grasseizoen.

Van éénmaal oranje boven is het toernooi sowieso verzekerd. Rus en Schoofs spelen namelijk tegen elkaar in de eerste ronde. Dit volledig Nederlandse affiche staat als tweede gepland op het centre court, waarna Haase zal proberen om zich te ontdoen van de opkomende jonge Fransman Ugo Humbert. De dag begint in het hoofdstadion met een clash tussen de 21-jarige hardhitter Viktoria Kuzmova en de sierlijke Margarita Gasparyan. Het feit dat beide speelsters recentelijk zwaarbevochten overwinningen op Kiki Bertens hebben genoteerd, tekent de kwaliteit van het duo. In de vierde partij en tevens het slotakkoord, is ‘fantastische Frances’ Tiafoe de publiekstrekker. Deze laidback Amerikaanse krachtpatser zal voor zijn overwinning moeten werken tegen de Portugese vechtjas Joao Sousa.